Ugyanakkor az is bebizonyosodott: a kampányt az eddigieknél is szélesebb körben kell folytatni, mert a hazai lakosság koleszterintudása még mindig nem éri el a szükséges mértéket. A MASZÍV ezért kérte fel partnerként az Unilever Flora pro.activ márkáját, az egészségügyi berendezéseket forgalmazó Roche (Magyarország) Kft.-t és a Magyar Vöröskeresztet, hogy új elemekkel, minden eddiginél szélesebb körben folytathassa oktatókampányát a 2008-as évben.
A magas koleszterinszint a világ szinte valamennyi fejlett országában vezető haláloknak számító szív- és érrendszeri megbetegedések egyik fő kockázati tényezője. A MASZÍV szakemberei előtt régóta ismert tény, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésének kulcskérdése a felvilágosítás. Ezért az ingyenes szűrési lehetőségek mellett a kampány fő eleme a felvilágosítás és megelőzés volt. Ennek érdekében óriásplakátokon, szóróanyagokban, az elektronikus és nyomtatott médiában megjelent 600 cikkben látott napvilágot a koleszterinről szóló információ. A kampánynak köszönhetően azok aránya, akik állításuk szerint soha nem méretik meg koleszterinszintjüket a januári 30%-hoz képest 24%-ra csökkent októberig. A januári 90%-ról októberre 97 %-ra nőtt azok aránya, akik tisztában vannak azzal, hogy a magas koleszterinszint csökkentéséhez a kiegyensúlyozott és változatos életmód is hozzájárul.
2008. évi koleszterinkampány célkitűzései, az új partnerek
Mint említettük, a kampány folytatását az indokolta, hogy bár az eredmények javuló tendenciát mutatnak, mégsem lehetünk elégedettek velük, mert a magyar lakosság átlag koleszterintudása, egészségtudatossága sajnos még nem közelíti meg az ideális mértéket. Ezért a MASZÍV célul tűzte ki, hogy partnerek bevonásával minden eddiginél szélesebb körben folytatja a koleszterinkampányt, hogy a tavalyi évhez hasonló sikereket érjenek el a prevenció fontosságának tudatosításában és az egészségtudatosság kialakításában.
Ahhoz, hogy az oktatókampányt még szélesebb rétegben lehessen folytatni, új szereplőket keresett meg a MASZÍV. Az új résztvevők, a Flora pro.activ, a Roche (Magyarország) Kft., a Magyar Vöröskereszt támogatásával a kardiovaszkuláris megbetegedések hatékony prevencióját, a kockázati tényezők közül, a magas koleszterinszint csökkentését tűzte a 2008. koleszterinkampány zászlajára, amelynek első lépése, hogy az emberek ismerjék koleszterinszintjüket.
Ezért folytatódnak az ingyenes szűrések – idén főként a Vöröskereszt mobil szűrőállomásain (kamionok), de a résztvevők egyéb helyszíneken is indítanak szűrési akciókat, ezek időpontjáról és helyszíneiről folyamatosan tájékoztatják majd a nyilvánosságot. A Flora pro.activ hamarosan publikálja a háziorvosok és a magas koleszterinszinttel élő betegek tesztprogramjának eredményét arról, hogy hogyan illeszthető be a Flora pro.activ margarin a koleszterincsökkentő, kiegyensúlyozott és változatos étrendbe és egészséges életmódba.
Bővül és kissé megújul a www.koleszterinszint.hu [1] website, amely ugyancsak a felvilágosítást tűzte ki célul. Az általános ismereteken túl új kutatási eredményekkel, felmérésekkel, statisztikákkal, a kardiológus, dietetikus szakértők „kérdezz-felelek!”interaktív kommunikációjával, nyereményjátékokkal, az egészséges életmód kialakításához szükséges receptekkel várják az olvasókat.
A kampány résztvevői egyetértenek azzal, hogy a prevenció legalább olyan fontos értéknek tekintendő, mint a gyógyítás. Ezért remélik, hogy összefogva könnyebben érhető el a közös cél: a prevenció fontosságának tudatosítása és a magyar lakosság egészségtudatosságának fejlesztése, különös tekintettel a koleszterinszinttel kapcsolatos tudnivalókra és a saját koleszterinszint ismeretének fontosságára. A 2008. évi oktatókampány állomásairól, sikereiről pedig folyamatosan tájékoztatják a nyilvánosságot.
Dr. Vértes András
elnök
Magyar Szív Egyesület