A kutatókat is váratlanul érő eredmények szerint a quadok vezetői 50 százalékkal nagyobb eséllyel halnak meg a járművükkel történt balesetben, mint az offroad motorkerékpárosok, és többször szenvednek nagyobb traumával járó baleseteket.
„Az emberek meggyőződése szerint a négy kerék sokkal biztonságosabb, mint a két kerék” – mondta Cassandra Villegas, a Baltimore-i Johns Hopkins Egyetem munkatársa, aki kutatótársaival 2002 és 2006 között mintegy 60 ezer quadbalesetet vizsgált. Ezekből arra a következésre jutottak, hogy a terepjárgányok vezetői 55 százalékkal nagyobb eséllyel kötnek ki az intenzív osztályon, mint a hagyományos kétkerekű terepmotorosok.
A sérülések okai között elsősorban a járművek nagyobb súlya és mérete szerepel, de a bukósisak hiányát is említik, mert míg a motorkerékpárosok 60 százaléka visel sisakot, addig a quadosoknak csupán 30 százaléka tartja fontosnak a fejvédő viselését.