A hollandiai Utrecht Egyetem kutatóinak vizsgálatában tizennégy, 21-25 éves önkéntes vett részt, akiknek felügyelet mellett nyolc órán át kellett éjjel autót vezetniük, óránként 130 kilométeres sebességet tartaniuk és sávjuk közepén haladniuk. A vezetéseket videóra vették, amelyek elemzése alapján a kutatók megállapították, hogy a fáradtság az ittassághoz hasonlóan hat a vezetésre, és már kétórányi folyamatos éjszakai vezetés is elfárasztja annyira a sofőrt, mintha alkoholt ivott volna.
A kutatók szorgalmazzák, hogy a megállás nélküli éjszakai vezetés időtartamát két órában maximálják. A fáradtságot és álmosságot azonban a rendőrség nemigen tudja mérni, vagy legalábbis úgy nem, mint az ittasságot.
Becslések szerint minden ötödik baleset álmosság miatt történik. Az arány ennél magasabb is lehet, mivel nehéz kideríteni, hogy egy-egy balesetben pontosan mekkora szerepe volt a fáradtságnak.