Persze a szülők számára sosem jön rosszul a pár percnyi nyugalom, amit azalatt nyernek, míg gyermekük a telefonjukkal babrál, vagy éppen laptopjukon játszik valamit, ám sokakban ugyanakkor az aggodalom is felmerül, vajon nem ártalmas-e a kicsik számára a képernyő előtt töltött idő. Számukra talán megnyugtató lehet a hír, hogy a szakemberek úgy vélik, ezek a modern eszközök akár jótékonyan is hathatnak a tanulási képességekre, főleg, ha interaktív élményt nyújtanak. A Wisconsin Egyetem kutatói az Egyesület a Gyerekek Fejlődésének Kutatásáért legutóbbi találkozóján arról számoltak be, hogy a két és három év közötti gyerekeket nagyobb valószínűséggel vonzották magukhoz azok a képernyők, amiket meg is kellett érinteni, mint azok, ahol nem volt szükség semmilyen interakcióra. A kutatást végző Heather Kirkorian úgy véli, az érintőképernyők számos előnnyel bírnak, azok a gyerekek ugyanis, akik ezeket használják, hamarabb gyógyulnak meg, kevesebb hibát vétenek és gyorsabban tanulnak.
Helen Moylett, a Korai Oktatás nevű szervezet elnöke szintén hasznosnak tartja a modern technológia vívmányait, ám hozzátette, hogy a szülők nem mindig a legjobb minták abban, miként is kell élni ezekkel az eszközökkel. Sok szülő például sétálás közben sms-t ír, ahelyett, hogy a gyerekével beszélgetne, és esetleg a családi ebéd közben is valamelyik kütyüjét nyomkodja, azután pedig csodálkozik, hogy ha később ugyanezt látja a gyerekénél is. A szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy nem elég a gyerekeket a technikai eszközzel ellátni, ahhoz le is kell tölteni a számukra hasznos alkalmazásokat, mert csak így segítjük tanulásukat. A fő probléma ugyanis nem az, hogy mennyit ül valaki a képernyő előtt, hanem az, hogy mivel tölti ott az idejét. A legtöbb egészséges gyerek egyébként is elunja egy idő után a képernyőt, és magától is elkezd játszani valamelyik játékával vagy kiszalad a kertbe ugrálni egy kicsit, emiatt tehát – hacsak nem valami szélsőséges helyzetről van szó – nem érdemes aggódniuk a szülőknek.