James Sargent és kollegái (Geisel Orvosi Egyetem, Dartmouth) különböző gyorséttermek gyerekeknek és felnőtteknek szóló reklámjait hasonlították össze. A gyerekeknek szóló csatornákon, például a Nickelodeonon és a Cartoon Networkön sugárzott reklámok általában az ételek csomagolását és az utcai látképeket hangsúlyozták, míg a felnőtteknek szólók inkább az ételeket. A gyerekeknek szóló reklámok közel 70 százalékában szerepeltek a menükhöz járó ajándékok, a felnőtt reklámoknak viszont csak alig 1 százaléka tett említést ezekről. Míg a felnőtt reklámok szövegei az ételek ízét, árát és az adagok nagyságát hangsúlyozták, addig a gyerek marketing inkább a filmes ajándékokra és az ingyen játékokra koncentrált.
Korábbi kutatások bizonyították, hogy a gyorséttermi ételek rajzfilmfigurákkal való összekapcsolása javíthatja az ételek íz-élményét és a gyerekek szívesebben is eszik a rajzfilmes reklámokkal hirdetett ételeket. Vagyis a gyerekeknek szóló rajzfilmes marketing hatására a kicsik szívesebben és többet esznek gyorséttermekben. A Better Business Bureau szakértői szerint jobb lenne, ha a gyerekeknek szóló reklámok középpontjában is inkább az ételek állnának, és ha az étel- és menükombinációk megfelelnének bizonyos táplálkozási kritériumoknak.
"Mivel egyre többet hallani az elhízás okozta egészségügyi kockázatokról és a túlsúly gyorsételekkel való kapcsolatáról, a gyerekeket megcélzó gyorséttermi reklámok felülvizsgálatára lenne szükség annak érdekében, hogy mindenben megfeleljenek az egészségügyi előírásoknak és az őszinte és fair marketing szabályainak" - írják a kutatók a PLOS ONE című nyílt hozzáférésű tudományos szaklap augusztus 28-ai számában.