Miután az amerikai kutatók egy milliárd állapotfrissítést elemeztek több mint 100 millió Facebook felhasználótól 2009 és 2012 között, kimutatták, hogy az érzelmek rendkívül ragályosak a virtuális világban.„Az online hálózatokban ugyanúgy terjedhetnek az érzelmek, mint a való világban” – magyarázta a kutatást vezető James Fowler, a San Diegó-i Kalifornia Egyetem professzora. „Minden egyes jókedvű posztolásra, amit írunk, a barátaink más városokban további egy vagy két jókedvű posztolást töltenek fel, és minden negatív hangulatú állapotfrissítés egy újabb negatív posztolást szül az ismerősöktől. „Meglepett a hatás mértéke” – tette hozzá Fowler.
A kutatók már régóta tudják, hogy a való világban „ragályosak” az érzelmek. Az online közegről azonban már kevesebbet tudunk. A PLOS ONE március 12-i számában ezért Fowler és munkatársai egy számítógépes program segítségével elemezték az állapotfrissítéseket, pozitív és negatív hangulatúként besorolva azokat. Ezt követően valami olyannal vetették össze az eredményeket, amit egyetlen médiafelhasználó sem uralhat: az esős napokkal.
Kiderült, hogy az esős napok 1,16 százalékkal növelték a negatív bejegyzések számát, és 1,19 százalékkal csökkentették a pozitív hangulatú posztolások számát. Amikor megvizsgálták, hogyan befolyásolták az esős városokból származó negatív bejegyzések a napsütéses városokban élő ismerősök hangulatát, kiderült, hogy az esős New Yorkból származó rosszkedvű posztolás valóban lehangolta a napsütötte San Diegóban élő ismerősöket. Ehhez hasonlóan a jókedvű bejegyzések is több jókedvű posztolást szültek a más városokban élő ismerősöktől. Szakértők szerint ez a jelenség előnyösen is kihasználható. Azok például, akik jókedvű internetes egészségügyi támogatói közösséghez tartoznak, boldogabbá válhatnak a weboldal hatására.