A felmérés szerint, amely az Alcoholism: Clinical and experimental research című szaklapban jelent meg, egy átlagos amerikai tini naponta nyolc alkoholmárka nevét hallja a rap-pop dalokban. Számos híres márka köszönheti népszerűségét a zenének: pl. a Hennesey konyak a korai rap-számok visszatérő szereplője, 50 Cent pedig egymaga milliókat tanított meg arra, hogy a születésnapokon Bacardit illik inni. Az Armand de Brignac pezsgő Jay-Z 2006-os slágerének, a Show Me What You Got-nak köszönheti nemzetközi diadalmenetét, de Beyonce Drunk In Love című számából is megtudhatjuk, mit iszik egy „igazi gengszter-feleség”.
Egy átlagos tinédzser évente nagyjából háromezer alkoholmárka nevét hallja zenehallgatás közben. Fontos, hogy megértsük mindennek súlyát egy olyan korcsoport esetében, akik rendkívül könnyen befolyásolhatóak koruknak és nyitottságuknak köszönhetően. Ez reklám, akkor is, ha a márkatulajdonos nem költ milliókat a terméke népszerűsítésére”- állítja Dr. Brian Primack, a Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának professzora.
A kutatás rámutatott, hogy a 15 és 23 év közötti amerikaiak 59 százaléka elfogyasztott már legalább egy italt, és 18 százalékuk rendszeresen teszi ezt. A rendszeres, fiatalkorú szeszfogyasztók 37 százaléka számolt be arról, hogy alkoholproblémái vannak. Kiderült, hogy azok a fiatalok, akik pontosan emlékeztek a dalokban elhangzó alkoholmárkák neveire, kétszer olyan valószínűséggel küzdenek az alkoholizmussal, mint a többiek.