A kalóriákra vonatkozó információ sokak számára értelmezhetetlen, ezért másképpen kellene megközelíteni a tápérték feltüntetését – derül ki egy friss kutatásból. Egy félliteres kóla például 210 kalóriát rejt, ami egy átlagos nő napi energiabevitelének több mint tizede, ez a szám mégsem működhet egészséges életmódra buzdító üzenetként. Amerikai szakértők javasolják, hogy az elégetéshez szükséges a csaknem 7 kilométeres futás vagy 42 perces séta ténye szerepeljen inkább a táblázatban, mivel az érthetőbb. A Johns Hopkins Egyetem Bloomberg Közegészségügyi Iskolájának kutatói kimutatták, hogy a testmozgásra vonatkozó információk tudatában a tinédzserek egészségesebb italokat vagy kisebb kiszerelést választottak.
Más táplálkozástudósok azt állítják, hogy a gyorséttermekben is hasznos lenne az efféle tájékoztatást. Szerintük ugyanis elképzelhető, hogy egy 9 kilométeres hegyi túrán elégethető kalóriatartalmú dupla sajtburger helyett szimplát választanak majd a vendégek, amelyet 4,2 kilométeren le lehet sétálni. Az American Journal of Public Health című szakfolyóiratban megjelent eredmények növelik azon tudományos bizonyítékok számát, amelyek alátámasztják, hogy az emberek nem nagyon foglalkoznak a kalóriatartalommal. „Nem igazán értik, mit jelent az, hogy egy kóla 250 kalóriát rejt. Ha ezt tudatosítani akarjuk, van jobb mód is a puszta számok feltüntetésénél. A sétálva megteendő kilométerek száma például hozzájárulhat a tudatosabb fogyasztáshoz” – fogalmazott a kutatást vezető Sara Bleich professzor, aki munkatársaival együtt hat baltimore-i kisboltban tette próbára az elméletet. A kísérlet során a megvásárolt italok átlagos kalóriatartalma 203-ról 179-re csökkent, és főleg a fiatalokra volt nagy hatással az új adat.