Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://new.vital.hu)

A véres videojátékok csökkentik vagy növelik az agressziót?

A legújabb kutatás szerint a véres számítógépes játékok és videók nem teszik agresszívabbá a tinédzsereket, sőt akár csökkentheti is bennük az agressziót.

Az erőszakos filmeket, játékokat, sőt rock zenét eddig azzal vádolták, hogy fokozza a fiatalokban az erőszakosságot. A friss kutatás azonban nem mutat összefüggést az ilyen erőszakos média behatása és a való életbeli erőszakos tettek között. A Journal of Communication szaklapban megjelent kutatásban a szakértők az 1920 és 2005 között megjelent erőszakos filmek történetét vetette össze a gyilkosságok előfordulási arányával. Ezen kívül azt is megvizsgálták, hogyan viszonyul a népszerű, 18 éven felülieknek szóló számítógépes játékokat játszó kamaszok száma az 1996 és 2011 között mért kamaszkori erőszak előfordulásához. Az eredmények azt mutatták, hogy az erőszakos filmek és videojátékok fokozatos elterjedése ellenére kevés bizonyíték utal arra, hogy ez problémát okozna a társadalomra nézve.

Christopher Ferguson, a Stetson Egyetem kutatója úgy véli, a társadalomnak nagyon korlátozott erőforrásai vannak, és kevés figyelmet tud fordítani a bűnelkövetés visszaszorítására. Ezért fennáll a veszélye, hogy a nem megfelelő probléma, például a médiában tapasztalható erőszak azonosítása elvonhatja a társadalom figyelmét az olyan nyomasztóbb gondokról, mint például a nyomor, az oktatási és foglalkoztatási egyenlőtlenségek, vagy a mentális egészség. „Kutatásunk eredményei segíthetnek a társadalomnak abban, hogy olyan problémákra összpontosítson, amelyek valóban számítanak, és elkerülje, hogy felesleges erőforrásokat pazaroljon olyan erkölcsi kérdésekre, amelyek kevés gyakorlati értékkel bírnak” – összegezte a szakértő.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://new.vital.hu/videojatekok-vitaja