A kutatást vezető dr. Neal Halfon, a Los Angeles-i Kalifornia Egyetem munkatársa szerint mindez arra utal, hogy fontos a gyerekeket előkészíteni az iskolára, hiszen akik otthon már találkoznak könyvekkel és számítógéppel, azoknak sokkal könnyebb dolga lesz az iskolában. A szakemberek 6600 Egyesült Államokbeli angolul, illetve spanyolul beszélő gyereket kísértek figyelemmel, akik mind 2001-ben születtek. A gyerekekkel iskolába lépésükkor elvégeztettek egy matematikai és egy olvasási tesztet, a szüleikkel pedig kitöltettek egy kérdőívet. Az eredmények azt mutatták, hogy azok a gyerekek, akik szegényebb családban éltek, rosszabbul teljesítettek ezeken a felméréseken, emellett ezeknek a gyerekeknek a szülei kisebb arányban tervezték azt, hogy gyermekük majd főiskolán vagy egyetemen is tanulni fog. Emellett a jobb eredményt elértek között több volt a rendszeresen iskolába járó (89 százalék a 64 százalékkal szemben), és ők voltak azok is, akiknek a szüleik többet olvastak, illetve ahol a számítógépet is nagyobb arányban használták (84 százalék a 27 százalékkal szemben). Halfon hangsúlyozta, hogy a szülői hozzáállás nagyon sokat számít ebből a szempontból, a gyerekek ugyanis az ő hozzáállásukat viszik tovább a későbbiekben.
Karen Smith, a Texas Egyetem gyermekpszichológusa nagyon fontosnak tartja a kutatás eredményeit, és úgy véli, a szegényebb szülők számára mindez útmutatást adhat arra nézve, mivel tudják gyermekeiket támogatni az iskolai előmenetelükben.