A Pediatrics január 14-i számában megjelent, több mint 1000 városi gyermeket vizsgáló kutatás azt mutatta, hogy azok a gyerekek, akik 5 éves koruk előtt traumás élményeken estek át, nehézségeket tapasztaltak az iskolában a matematikában, az olvasásban és a koncentrálásban, valamint nagyobb valószínűséggel lesznek szociális problémáik és viselkednek agresszívan másokkal.
A traumás élmények közé az elhanyagolás illetve a fizikai, szexuális vagy pszichológiai bántalmazás tartozott, illetve az, ha valaki olyan családban élt, ahol családon belüli erőszaknak volt tanúja, vagy valamelyik családtagja börtönben volt, mentális betegségben illetve valamilyen függőségben szenvedett. „A gyermekkor első öt éve hihetetlenül nagy lehetőségeket és sérülékenységet tartogat” – magyarázta a tanulmány vezető szerzője, Dr. Manuel Jimenez, a New Jersey állambeli Rutgers Robert Wood Johnson Orvosi Egyetem munkatársa. „Azokkal a korábbi kutatásokkal együtt, amelyek azt mutatták, hogy a fiatalkori traumás élmények összefüggnek a rossz egészségi állapottal, a mostani eredményeink arra is rávilágítanak, milyen fiatal korban tehetik ki a fiatalkori traumák a gyerekeket a rossz eredmények kockázatának az élet számos területén.”
A kutatásból az derült ki, hogy a vizsgált gyerekek valamivel több mint a fele tapasztalta már meg a felsorolt kilenc traumás esemény legalább egyikét, 12 százalékuk pedig hármat is. Azok a gyerekek, akik legalább három negatív élményen estek át, több mint háromszor nagyobb valószínűséggel tapasztaltak figyelemzavarokat, és közel háromszor nagyobb valószínűséggel szociális problémákat. Esetükben az agresszív viselkedés valószínűsége is több mint kétszer akkora volt, mint a gyerekkori traumás élményt nem tapasztaló gyermekeknél.