Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://new.vital.hu)

Egy új számítógépes játék révén egészségesebb ételekre vágynak a gyerekek

Kutatók szerint egy egyszerű számítógépes játékkal ösztönözni lehet a gyerekeket arra, hogy édesség helyett egészséges rágcsálni valót válasszanak maguknak.

Amint arról a kutatást vezető Lucy Porter beszámolt, az Exeter Egyetem pszichológusai által kifejlesztett játékkal elég volt hét percet játszaniuk a gyerekeknek ahhoz, hogy utána ne egészségtelen ételeket akarjanak enni. A vizsgálat során a szakemberek két kísérletet végeztek el, melyekben összesen több mint kétszáz 4-11 éves iskolás vett részt. A gyerekeknek egészséges és egészségtelen ételek képeit mutatták, előbbiek mellett boldog, utóbbiak mellett pedig szomorú arcok szerepeltek. A feladat az volt, hogy valahányszor boldog arcot láttak, le kellett ütniük az egyik billentyűt, míg a szomorú arcot látva semmi teendőjük nem volt.

Honnan tudható, hogy aranyerem van és nem valami más? [0]> [0]>>

 

Ezt követően egy bevásárló játékot játszottak, ahol egy perc alatt meghatározott számú dolgot kellett venniük, amely során azok a gyerekek, akik előzőleg a fenti játékkal játszottak, nagyobb arányban tettek egészséges dolgokat a kosarukba, mint azok a kontrollcsoportba tartozók, akiknél a számítógépes játék során a boldog és szomorú arcok nem voltak hozzápárosítva az egészséges és egészségtelen ételekhez, csupán random módon jelentek meg mellettük.

Sóval lehet fantasztikusan megszépülni, megmutatjuk >>> [1]

A kutatók szerint azért nagyon hasznos ez a játék, mert észrevétlenül vezeti rá a gyerekeket az egészséges táplálkozásra anélkül, hogy bármit is a szájukba rágna. Természetesen ez a játék nem tudja önmagában ellensúlyozni azt a rengeteg reklámot a tévében a gyermekműsorok szünetében, melyek a különféle édességek és chipsek fogyasztására ösztönzik a gyerekeket, de talán egy kis segítséget tudnak nyújtani a jószándékú szülők számára.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://new.vital.hu/jatekos-etrendreform