A Duke Egyetem, az Emory Egyetem és a Georgia Műszaki Egyetem kutatói arra voltak kíváncsiak, hogy csúcsforgalom idején mennyi szennyezőanyag jut az autók utasterébe, ezért Atlanta belvárosában egy speciális eszközt helyeztek az autók ülésébe, melyek a szennyezettség fokát mérték. Az eredmények azt mutatták, hogy kétszer annyi szennyező részecske volt az autók belsejében, mint amennyit az útmentén elhelyezett érzékelők mutattak ki, ráadásul olyan vegyi anyagok is jelen voltak, melyek oxidatív stresszt okozhatnak, ami számos betegség, például a légúti fertőzések, szívbetegség, rák vagy bizonyos neurodegeneratív betegségek kiváltója is lehet.
Az Atmospheric Environment című lapban közzétett kutatás során Roby Greenwald, az Emory Egyetem munkatársa több mint 30 autóban helyezett el egy-egy speciális mérőeszközt, így több mint 60 csúcsforgalom idején történő autóutat kísért figyelemmel, és bár a körülmények nem mindig voltak azonosak – eltérő sebesség és útviszony, le- vagy felhúzott ablak -, az eredmények minden esetben azt mutatták, hogy az utastérben a szennyezettség mértéke magasabb volt, mint az utak mentén mért értékek. A szakemberek szerint a helyzeten csak azzal lehetne javítani, ha az emberek kevesebb időt töltenének az autóikban, ám ez sok esetben megoldhatatlan, hiszen egyes nagyvárosokban bizonyos helyek – iskola, munkahely, bevásárlóközpont – autó nélkül megközelíthetetlenek.