A kutatók 137 YouTube videót elemeztek ki, melyekben különféle népszerű alkoholmárkák voltak fellelhetőek. A videóknak közel 97 milliós megtekintése volt, és minden tizedikben fordult elő olyan, hogy az alkoholt egy hajtásra itták meg a videó szereplői. A kutatást vezető dr. Brian Primack, a Pittsburgh Egyetem Média-, Technológia- és Egészségkutató Központjának munkatársa szerint a videók tartalmának ismerete talán segíthet abban, hogy hatékony oktatóprogramokat fejlesszenek ki a szakemberek a fiatalkorúak körében, melyekkel elérhető lenne, hogy a fiatalok kritikusan viszonyuljanak a képernyőn látottakhoz.
A videókban elfogyasztott alkohol a sörtől kezdve, a vodkán át, egészen a konyakig terjedt, 40 százalékuk reklám volt, míg a többi azt mutatta be, ahogy valaki az adott italt népszerűsíti, netán recepteket ajánl az elkészítésére. Arról nincs adat, hogy a videók nézői között hány kiskorú akadt, akiket az internettől nem lehet eltiltani, ugyanakkor a szülőknek abban fontos szerepe lehet, hogy felhívják a gyerekeik figyelmét az alkohol ártalmaira, valamint arra, hogy ezek a filmek megtévesztően mutatják be azt, hogy az alkohol segítségével könnyebb barátkozni és szórakozni, miközben a hátulütőkről egy szót sem ejtenek.