A fővárosi szmogriadó riasztási fokozata idején eddig - a téli időszakban minden nap 6-tól 22 óráig - azon gépjárművek közlekedésének korlátozását vagy tilalmát rendelték el, amelyek forgalmi engedélye 0-s, 1-es, 2-es, 3-as vagy 4-es környezetvédelmi osztályt jelölő kódot tartalmazott (vagy nem tartalmazott ilyen kódot), tehát alapvetően az Euro 2-es vagy annál is szennyezőbb járműveket érintette a szabályozás, függetlenül attól, hogy benzin- vagy dízelüzeműek voltak.
A legjobb természetes ránctalanító összetevők >>> [0]
Szombaton, a budapesti riasztási fokozat korábbi forgalomkorlátozási szabályaival megegyezően, azokat kiegészítve bevezetik a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok forgalmának tilalmát is. Az "élelmiszer-áruszállító gépjárművek célforgalma" 6-tól 10 óráig lesz megengedett a forgalomkorlátozott napokon.
A jövő év október 1-jén hatályba lép majd a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú (Euro 3-as dízelüzemű) gépjárművek fővárosi riasztási fokozat alatti forgalmának korlátozása. Így a korlátozott járművek aránya - a 2015-ös adatok alapján - egyharmadról gyakorlatilag 40 százalékra emelkedik - hangsúlyozták. Ezt követően, 2019. október 1-jén hatályba lép a 10-es és a 11-es környezetvédelmi osztályú (Euro 4-es dízelüzemű) gépjárművek riasztási fokozat alatti korlátozása. Ezzel gyakorlatilag minden második járművet érint majd a korlátozás. Azt írták, Budapest rendkívüli légszennyezettségi szintjéhez a közlekedés mellett, ahhoz hasonló mértékben járul hozzá a peremkerületekben és az agglomerációs településeken a szilárdtüzelés, valamint utóbbiaknál az avar és a kerti hulladék égetésének hatása. Emiatt az 55 százaléknál nagyobb mértékű fővárosi közlekedési korlátozás a mai ismeretek alapján már nem megalapozott.
Agyunkat fiatalító művészet >>> [0]
A fővárosi szmogrendelet felülvizsgálata akkor lesz indokolt, ha a korlátozás alá eső, szennyezőbb gépjárművek aránya 45 százalék alá csökken. Ez esetben a riasztási fokozatban a következő dízelüzemű környezetvédelmi osztályú gépjárműveket (a dízelüzemű Euro 5-ösöket) fogják korlátozni. A jogszabály következő felülvizsgálata - a jövő évi adatok és újabb tapasztalatok alapján - 2019-ben lehet időszerű - közölték. Az utóbbi nyolc-kilenc év legsúlyosabb budapesti szmoghelyzete az idén január végén alakult ki. Az ennek során a Főpolgármesteri Hivatalhoz érkezett tipikus észrevételek, kérdések, javaslatok, az azokra adott válaszok a http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/tva/Tir.aspx?scope=kozgyules&sessionid=6907&agendaitemid=94582 hivatkozáson érhetőek el - olvasható a közleményben.