A Frankfurti Egyetem pszichológusai négyezer, a szolgáltatószektorban dolgozó alkalmazott kivizsgálása után arra az eredményre jutottak, hogy például légikísérőnek és ügyfélszolgálatosnak lenni a depresszió kialakulásának nagy rizikóját jelenti.
A kutatást vezető Dieter Zapf professzor szerint a valós érzelmek kötelező elrejtése negatívan hat az egészségre. A német kutatók egy kísérlet keretében diákokat kértek meg arra, hogy játsszák el a személyzet szerepét az egyetemen kiépített kísérleti call-centerben.
A résztvevők felének lehetősége volt magát megvédeni a goromba ügyfelekkel szemben, míg a többieknek mindenáron barátságosnak és udvariasnak kellett maradniuk. A vizsgálatok szerint utóbbiak szíve még jóval azután is igen magas frekvencián vert, hogy a kellemetlen ügyfél „felhúzta” őket, míg az első csoport tagjainál alig tapasztaltak szívfrekvencia-növekedést.
Professzor Zapf szerint bár mindannyian kontrolláljuk az érzelmeinket, komoly problémákat okozhat, ha hosszú távon erre kényszerülünk.