A koronavírus tapasztalatait nyomon követő, öt közép-európai országban folytatott National Pandemic Alarm (nemzetközi járványügyi riasztás) felmérés szerint Pánik index 69,8 százalékon áll Magyarországon, ilyen mértékben aggódnak a vírus terjedésének megakadályozása érdekében hozott intézkedések miatt az emberek. Ezzel megelőzzük Csehországot (61,5%) és Szlovákiát (67,8%), és csak hajszálnyira vagyunk lemaradva a 70 százalékot elérő Lengyelországtól. A pánik leküzdésében azonban a cégeknek is szerepe lehet, hiszen, ha olyan támogatási programot tudnak indítani, amivel az emberek azt érzik, hogy aktívan hozzájárulhatnak a válsághelyzet megoldásához, a félelem is csökkenhet.
„A digitális banki ügyintézés ösztönzésével, amely nemcsak innovatív, de járványügyi szempontból a legbiztonságosabb módja pénzügyeink rendezésének, most azt támogathatjuk, ahol a legnagyobb szükség van a segítségre – a kórházak koronavírus elleni küzdelmét. Az ügyfelek bevonásával történő kampány emellett enyhítheti azt az aggodalmat, amelyet a vírusjárvány előidéz, hiszen ők is aktívan részt vesznek az adományozásban” – nyilatkozott Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.
A vírusjárvány idején az online banki megoldások gyors és könnyű megoldást kínálnak a pénzügyek rendezésére, amihez könnyen alkalmazkodtak a cégek és a lakosság. Az online bankkártyás fizetéseknél nagyon dinamikus, 55%-os növekedést látni idén márciusban a tavalyi év azonos időszakához képest, az online fizetések értéke pedig még ennél is drasztikusabban, 70%-kal emelkedett 2019 márciusához képest. A pénzügyi tudatosság azonban most még nagyobb szerepet kap. A K&H 2020. május 1. és 31. között futó adományozási programjában ugyanis a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forintot adományoz a Bank a járványkórházak számára. Az összeget a kórházak saját maguk által meghatározott eszközökre és költségekre fordíthatják a betegek kezelésével összefüggésben.