Mindezzel azért kezdtek el foglalkozni a szakemberek, mert az utóbbi egy év alatt megháromszorozódott azoknak a diákoknak a száma az országban, akiknek a vizsgáikkal kapcsolatos stresszhelyzetek miatt tanácsadásra kellett menniük, mivel az ezzel járó depresszióval és szorongással nem tudtak megbirkózni. A kutatást készítő Lord Darzi professzor, egykori egészségügyi miniszter és Lord Layard professzor, egykori kormányzati tanácsadó egyaránt változásokat sürgetnének az oktatás területén, hogy az iskolák ne csak írni és olvasni tanítsák meg a gyerekeket, de az életre is készítsék fel őket. Javaslatuk szerint ötéves kortól legalább egy órát azzal kellene tölteni az iskolában, hogy a gyerekek az érzelmeikről beszélgetnek, pozitív életcélokat állítanak fel, és megtanulják, miként lehet megfelelni a mindennap rájuk nehezedő nyomásnak, illetve a közösségi média kihívásainak. A szakemberek úgy vélik, hogy azok az iskolák, amelyek túl nagy terhet tesznek a diákokra, a végén rosszabb eredményeket fognak elérni, ráadásul ártanak is a gyerekeknek. Ideje lenne, hogy az iskolák a vizsgáztatás mellett a diákok érzelmi és spirituális igényeire is odafigyeljenek. A kutatók javaslataikat kedden a katari Doha városában megrendezésre kerülő egészségügyi konferencián készülnek előadni.