A televízióban látható reklámok a gyerekek számára azt sugallják, az anyagi javak birtoklása boldogabbá tesz, ezért az amúgy nem túl boldog életű gyerekek minél több tárgyi dolog beszerzésére vágynak – tette közzé Suzanne Opree kutatásvezető, az Amszterdam Egyetem Kommunikációs Kutatási Tanszékének munkatársa. A Pediatrics című lapban megjelent kutatás eredményei azért is jelentősek, mert korábbi, felnőtteken végzett vizsgálatokból már az is kiderült, hogy a nagyon anyagias gyerekek felnőtt korukra boldogtalanabbak lesznek.
A vizsgálat során a szakemberek 466 gyereket figyeltek meg, akikkel 2006 októbere és 2007 októbere között készítettek online felmérést, mely során saját boldogságukat, életkörülményeiket, iskolájukat, családjukat és barátaikat kellett értékelniük, emellett arra is rákérdeztek, jobban kedvelik-e azokat a gyerekeket, akiknek több tárgy van a birtokukban. Eközben a felmérés arra is kitért, milyen gyakran néznek a gyerekek olyan rajzfilmeket, gyerekműsorokat, melyek közben számos reklámmal is találkozhatnak.
Amint azt Opree kifejtette, a boldogtalan gyerekek semmivel sem néznek több reklámot, mint a boldogok, csupán jóval fogékonyabbak az azokban bemutatott termékekre. Marta Flaum gyerekpszichológus úgy véli, a felnőttek felelőssége, hogy gyerekeiknek megtanítsák a reklámok kritikus befogadását, érdemes velük együtt kielemezni egy-egy hirdetést, hogy megtanítsuk őket a tudatos vásárlás alapjaira. Emellett azt is érdemes tudatosítani a gyerekekben, hogy mik a boldogság valódi forrásai, úgymint a szeretet, a barátság, a játék. Ezt azonban érdemes már minél kisebb korban elkezdeni, amikor a gyerekek még fogékonyak erre, hiszen 8-10 éves korukban talán már késő őket meggyőzni arról, hogy tévézés helyett menjenek inkább focizni. Ha már egészen kiskorukban bevonják a szülők a gyerekeket a háztartási munkákba – amit ők még nem munkának fognak fel, hanem együtt töltött időnek, játéknak -, később jóval magabiztosabb, elégedettebb felnőttekké válhatnak. Ezáltal elkerülhető az az ördögi kör, hogy felnőttként boldogtalanságuk miatt anyagiassá váljanak, anyagiasságuk pedig még boldogtalanabbá tegye őket.