Csató Gábor, a szervezet főigazgatója a csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón elmondta, a mentőszolgálatnak évente nagyjából hatezer esetben kell közterületen újraélesztést végeznie, amiből ezer sikeres, azonban a mentők kiérkezéséig a laikus újraélesztésben jártas emberek is sokat tudnak segíteni bajba jutott társaikon.
600 póló, amitől garantáltan leesik az állad > > >
A most induló kampány során egy térképen fogják megjeleníteni az országban elérhető félautomata defibrillátorokat, amelyek közül 1500-at már összeírtak. Most abban kérik a lakosság segítségét, hogy a SzívCity telefonos applikáción keresztül jelezzék, ha tudomásuk van újraélesztést segítő készülékről - ismertette.
Amit minden kutyásnak látnia kell > > >
Az erre felhívó plakátkampánnyal az ország számos helyén találkozhatnak a járókelők úgynevezett city light postereken, amely reklámhelyet a JCDecaux Hungray Kft. ajánlotta fel a mentőszolgálatnak. A főigazgató hozzátette: a mentőszolgálat eddig is nyitott volt és ezután is az lesz az innovációra, és bízik benne, hogy ezzel a kezdeményezéssel még több ember életét lehet megmenteni. Szelei Szilárd, a reklámfelületeket értékesítő cég vezérigazgatója elmondta, a vállalat olyan együttműködésekre törekszik, ami erősíti a társadalmi felelősségvállalást.
A cég egy másik technológiát is bevezet a kampánnyal egy időben, amelynek lényege, hogy a defibrillátor-térképet népszerűsítő reklámfelület közelében elhaladva egy a mobiltelefonra küldött "csendes üzenet" jelenik meg, és ezen keresztül letölthető a SzívCity alkalmazás. Nagy Ferenc, a SzívCity szakmai vezetője arról beszélt, az adatbázist évente frissítik majd, továbbá összekötik azt az OMSZ mentésirányítási rendszerével is.