Az érintettek 83 százaléka ráadásul elszigeteltnek és magányosnak érzi magát mindezeknek köszönhetően. Bár közülük csak 50 százalék avatja be a kollégáit a problémáiba, 71 százalékuk saját bevallása szerint megkönnyebbül, ha megoszthatja a gondjait egy kollégával. A Depression Alliance nevű jótékonysági szervezet felmérésében összesen 1200 ember vett részt a Depression Awareness Hét keretein belül. A felmérés adatai alapján világosan látszik a munkaadók felelőssége is, akiknek szakértők szerint aktívan tenniük kéne a munkakörülmények javításáért, és a dolgozóik általános jó kedélyállapotáért.
Egy másik, vezető cégek által összeállított tanulmány azt igyekszik bemutatni, hogy a Royal Mailhez, a Barclayhez és az Unileverhez hasonló óriáscégek milyen módszerekkel igyekeznek támogatni a munkahelyi gondokkal küzdő dolgozóikat. "Az Unilevernél hiszünk benne, hogy a munkahelyi depresszió kezelése nem csak a dolgozók, de a munkaadók érdeke is - nyilatkozta Tim Munden, az Unilever UK HR osztályának elnökhelyettese - A célunk, hogy 2015-ig 10 százalékkal csökkentsük a munkahelyi mentális problémák előfordulását, valamint a mentális zavarok miatt kihagyott munkanapok számát."
A depresszió az egyik legsúlyosabb és legelterjedtebb mentális zavar, amivel a dolgozó emberek szembesülhetnek. Ráadásul a depresszió gyakran okoz elszigeteltséget, és emiatt még magányosabbnak érezhetik magukat a betegek - nyilatkozta Emer O'Neill, a Depression Alliance igazgatója - Ennek ellenére sok cég egyáltalán nincs felkészülve arra, hogyan kezelje a depresszióval küzdő beosztottakat, pedig a munkahelyi támogatás kiemelt fontossággal bír." A felmérés eredményeiről részletesen a www.targetdepression.com internetes oldalon olvashatnak az érdeklődők.