Korábbi kutatások már feltételezték, hogy a különböző nyelvek esetében az agy más ideghálózatokat alkalmaz, most azonban az is kiderült, hogy a diszlexia esetében meglévő eltérések más-más agyterületeket érintenek.
Világszerte milliók szenvednek ettől a tanulási rendellenességtől, mely a szavak olvasásában, betűzésében, leírásában és kiejtésében okoz problémákat. A Nemzetközi Diszlexia Szövetségnek sincs pontos információja az érintettek számáról, mert nem mindenkit tudnak kiszűrni, de a becslések a tanulók 8-15 százalékát emlegetik.
Az olvasás nyelvenként eltérő képességeket igényel, a magyarhoz vagy az angolhoz hasonló betűíró nyelvek esetében a betűk kiejtését és azok szavakká kombinálását, míg a kínainál a szavak kifejezésére használt szimbólumok értelmezését. Az új felfedezés szerint a kínai diszlexiás gyerekeken leghatásosabban memóriafeladatokkal lehetne segíteni, míg a jelenlegi angol nyelvű diszlexiakezelések a betű-kiejtő beszélgetéseken és a hang-tudatosságon alapulnak.