2024. Szeptember 30. hétfő
Online kampány indult tavaly, amely arra biztatta a felhasználókat, hogy mondjanak le a Facebookról 99 napra, és számoljanak be ezzel kapcsolatos érzéseikről 33 naponta. A Szabadság 99 Napja (99 Days of Freedom) című program számos tanulsággal szolgált.

Sokan vannak, akik évről évre elhatározzák, hogy örökre szakítanak a Facebookkal, végül aztán mégsem sikerül nekik. A háttérben a szakemberek négy fő okot fedeztek fel: az első az, hogy egy függőségről van szó, amiről nehéz lemondani. A résztvevők közül többen arról számoltak be, hogy a leszokás első tíz napjában az internet előtt ülve gyakran kezdték begépelni az f betűt, mert annyira megszokták, hogy a Facebook a napi rutinjaik közé tartozik.

A második ok az, hogy szeretjük a kontrollt, ami azzal jár, hogy magunk döntünk arról, milyen képet mutatunk magunkról másoknak, ugyanakkor a lekövethetőség miatt sokan aggódnak: attól tartanak, adataikhoz más is hozzáfér.

A harmadik ok az aktuális hangulatunk: amikor vidámak és elégedettek vagyunk, szeretnénk mindezt megosztani a világgal, ezért jó eséllyel be fogunk jelentkezni a Facebookra.

A negyedik ok az, hogy nincs más közösségi médiafelület, ahol megoszthatnánk a világgal élményeinket: azok ugyanis, akik pl. a Twitteren, az Instagramon vagy egyéb platformokon is jelen vannak, sokkal kisebb eséllyel lesznek visszaesők a Facebook-hiatus után.

A Cornell University a kutatás során több mint 5 ezer ember Facebook-szokásait vizsgálta, hogy megértsék, miért maradnak egyesek az oldalon, míg mások miért tudnak örökre elköszönni a Facebooktól. Érdekesség, hogy akik a 99 nap után visszatértek az oldalra, másképp használták azt: kevesebb appot vettek igénybe, és ismerőseik számát is korlátozták.


Forrás: Medipress
2015. 12. 28.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés