2024. November 14. csütörtök
Akik fogyókúrás étrend-kiegészítőt szednek, azt hihetik, hogy mellette bármit és bármennyit ehetnek. Ez a tévhit pedig kedvez az elhízás további járványszerű terjedésének – állítják a szakértők.

Sokak számára csábító kilátásnak tűnik, hogy egy tabletta segít a karcsúsodásban. Az ezzel kapcsolatos hiedelmek miatt azonban fordítva is elsülhet a dolog. Előfordul, hogy az érintettek minden addiginál többet kezdenek enni, mert úgy gondolják, ennek ellenére is fogyni fognak. „Miért is kellene odafigyelni az egészséges életmódra, ha egy tablettával megoldható minden?” – tette fel a költői kérdést a kutatást vezető Lisa Bolton, a Pennsylvaniai Állami Egyetem professzora. „Eredményeink alapján a testsúlyt szabályozó szerek azt üzenik: helló, a zsíros ételek mégsem olyan egészségtelenek, hiszen ez a tabletta gondoskodik róla, hogy ne essen bajod tőlük” – folytatta a tudós, aki a Monopoly társasjátékból ismert, börtönből való szabadulást biztosító kártyához hasonlította az említett készítményeket.

A vizsgálatba 600 önként jelentkezőt vontak be, akik szabadon választhattak csokis kekszek közül: ezek egy része szokványos volt, a többit pedig zsírszegényként jelölték meg. A csoport fele evés előtt egy új, hatékony zsírégető szer reklámját tekintette meg a nassolás előtt. Bebizonyosodott, hogy a reklámot nézők fejenként sokkal többet ettek, néhányan akár harminc darab kekszet is. Ráadásul minél hizlalóbbak voltak a kekszek, annál jellemzőbb volt belőlük a túlevés – hiszen a résztvevők azt várták, hogy majd úgyis kapnak a tablettából is. Az eredmények szerint pont azok növelték a leginkább a fogyasztásukat, akiknek a legégetőbb szükségük lett volna a fogyásra. Amennyiben viszont a diétázók utánanéztek a hirdetett terméknek, csökkentek az irreális elvárásaik azzal kapcsolatban. „Ez azért van, mert a kiegészítő szótól már eszükbe jut, hogy ezzel ki lehet egészíteni az egészséges életmódra irányuló többi cselekvést, nem pedig helyettesíteni azokat” – tette hozzá Bolton. Az eredmények a Journal of Public Policy & Marketing című szaklapban jelentek meg.


Forrás: Medipress
2014. 11. 18.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés
- Karácsonyi ajánlat -
- Kiemelt ajánlat -
- Egészségplázából -