A tanulmány során Craig Dolder, a Texas Egyetem akusztikai mérnöke a montreali Gilles-Villeneuve Forma1-es autópályától 25 méterre helyezte el a hangmérő berendezését, a pálya három különböző helyén, hiszen az autók által kibocsátott zaj függ attól is, hogy a versenyzők éppen lassítanak-e egy kanyarban, vagy gyorsítanak-e egy egyenes szakaszon. Dolder kiszámolta, hogy fülvédő nélkül a versenyzők – az Egyesült Államok Munkahelyi Biztonsággal és Egészségvédelemmel Foglalkozó Szervezetének (OSHA) szabályozása alapján - a napi megengedett zajszint 234 százalékát szenvednék el egy-egy futam alatt, ám, ha az ennél szigorúbb szabályozásokat vesszük figyelembe, amit egy másik Egyesült Államok-beli szervezet, a NIOSH javasol, akkor ez az arány már 8585 százalékra nő.
A legnagyobb zajt egy hajtűkanyar végében mérte, mielőtt felgyorsítottak volna az autók a következő egyenes szakaszra, a legcsendesebb hely pedig, amit tesztelt, egy S-kanyar eleje volt, ahol a versenyzők lelassítottak, így itt a napi ajánlott zajszintnek csupán 53 százalékát mutatta ki a mérőeszköz. Dolder szerint, akik ellátogatnak egy-egy ilyen versenyre, azoknak mindenképpen ajánlott fülvédő vagy füldugó viselete, sokan azonban úgy vannak ezzel, hogy a zaj is az élmény része. Pedig, amennyiben megfelelő fülvédőt visel a néző, lényegében mindegy, hogy melyik helyen áll, és a szakember szerint semmilyen élmény nem ér meg akkora kockázatot, hogy esetleg egy életre károsodjon a hallásunk.