2024. December 23. hétfő

A gyerekeknek szóló reklámokat egyre több országban igyekeznek visszaszorítani, mert mint egy új amerikai felmérés is kimutatta, tetszetős csomagolásban gyakorlatilag bármit el lehet a kicsiknek adni.


A baltimore-i Johns Hopkins Bloomberg Egyetemen végzett felmérés szerint az óvodáskorú gyerekek a McDonald's-csomagolású termékeket részesítik előnyben a márkajelzés nélküliekkel szemben, még ha valójában a csomagolás ugyanazt az ételt is rejti.

gyorsételek csomagolás

Dina Borzekowski és kollégái 63 óvodás korú (3-5 éves) kisgyereket kínáltak meg kétféle menüvel. A rántott csirkefalatokat, egynegyednyi hamburgert, hasábburgonyát, két bébirépát és egy kis pohárnyi tejet tartalmazó menük mindegyike a helyi McDonald'sból származott, de csak az egyik menün volt eredeti a csomagolás, a másikat egyszerű, márkajelzés nélküli csomagolóanyagba burkolták. Az esetek többségében a gyerekek azt mondták, hogy a kétféle menü között éreztek különbséget, és túlnyomó többségük a McDonald's-csomagolású ételt érezte finomabbnak, pl. 76%-nak a gyorsétterminek hitt krumpli ízlett jobban, és csak 13 preferálta a sima csomagolásút.

Borzekowski szerint az nem volt újdonság számukra, hogy a márkajelzés működik, de az meglepő volt, hogy már a 3-5 éves gyerekeket is ennyire erősen befolyásolja. A felmérés során az is kiderült, hogy azok a gyerekek preferálták inkább a Mcdonald's-csomagolást, akiknél otthon több tv-készülék is van, ami arra enged következtetni, hogy mindez a gyorsétel-reklámok hatása.

Becslések szerint az élelmiszeripar az USA-ban évente több mint 10 milliárd dollárt költ a gyerekeknek szánt reklámokra. A kutatók szerint ha a márka ennyire hat, akár abban is segíthet, hogy az elhízás által egyre inkább veszélyeztetett gyerekek több egészséges, értékes tápanyagot tartalmazó élelmiszert válasszanak. Amire lenne is esély: a felmérés során a gyerekek kétszer jobban preferálták a répát, ha az „mekis” volt.


Forrás: New Scientist

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés