2024. Szeptember 21. szombat
Húsvét környékén főként csokitojás, csokinyúl és ajándékokkal kiegészített édességcsomag kerül a magyar fogyasztók kosarába. Ez összesen mintegy 900 tonnányi édességet jelent, melyből egyre nagyobb a minőségi, magas kakaótartalmú termékek aránya.

A tavalyi húsvéti szezonban az AC Nielsen piackutató cég felmérése szerint összesen 2,2 milliárd forintot költött a magyar lakosság ünnepi édességre. A legkelendőbbek a tojás és nyúl alakú édességek voltak, melyre 1,8 milliárd forintot fordítottunk – a bárány-, csibe- és kacsafigurák kevésbé voltak népszerűek. A figurás édességek mellett a hagyományos és ajándékokkal kiegészített édességcsomagokból is sok fogyott.

húsvéti csokoládé csoki édesség

Örvendetes tény, hogy a magyar fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a minőségi csokoládékat. A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Sánta Sándor szerint „A vásárlók tavaly valamelyest többet költöttek húsvéti édességekre, ugyanakkor elsősorban a márkás, minőségi, azaz magasabb kakaótartalmú termékeket részesítették előnyben, míg a bevonómasszából készült, alacsony beltartalmi értékkel rendelkező termékek forgalma csökkent.”

Korábban a mérleg nyelve még az olcsó bevonómasszás termékek felé billent, ám tavaly már az értékesített húsvéti csokik 55%-át a valódi csokoládés termékek tették ki, melyek aránya az összes vásárlást tekintve is egyre nagyobb: a húsvéti édességekre fordított összeg 72%-át költöttük minőségi csokoládékra.

A bevonómasszából készült termékekkel szemben a minőségi csokoládé szigorú nemzetközi szabványok szerint készül, legdrágább alkotóeleme a kakaóvaj, míg a tejbevonóból (kakaós masszából) készült termékek esetén a kakaóvajat olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik. Természetesen az ilyen masszából készült figurák is megfelelnek minden élelmiszeripari követelménynek, azonban élvezeti és tápértékük alacsonyabb, mint a csokoládéból készülteknek.

Horváth Gabriella dietetikus, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tagja szerint „A kevesebb ebben az esetben tehát több, hiszen a táplálkozástudományi szempontból előnyös, ha mértékkel, ugyanakkor jobb minőségű élelmiszereket, például magas kakaótartalmú csokoládét fogyasztunk.” Az utóbbi évek tendenciája, hogy a magyar fogyasztók egyre egészségtudatosabbak, és az étkezéshez felhasznált nyersanyagok tárházának bővülésével az édességfogyasztás is egyre változatosabb, sokrétűbb, például új trendként jelenik meg a gyümölcs és a csokoládé kombinációja.


Forrás: Premier Kommunikációs Iroda
2008. 03. 19.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés