1 . oldal
Koncz Zsófia a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei településen kiemelte a környezettudatosság és az egészséges életmód fontosságát, rámutatva, számos program indult ennek jegyében, mint a Zöld óvoda program, a Kölcsönkapott levegő szemléletformáló program és a Te szedd! önkéntes hulladékszedő mozgalom.
Az Iskolakert programmal kapcsolatban 2018-ban indult az "ötletelés". Régen a kiskertekben a gyerekek sok ismeretet szereztek a zöldségekről, gyümölcsökről, fűszernövényekről, ezt igyekszik pótolni a program. A korábbi átadó ünnepségeken is látszott, hogy a gyerekek nagyon örülnek a saját kiskertnek, szeretettel gondozzák, és a szakemberek egyértelmű álláspontja, hogy az óvodai nevelésben óriási szerepe van az itt végzett tevékenységnek - közölte Koncz Zsófia.
Az iskolakertekről szóló kiadványt idézve elmondta: a pedagógusokra különleges fontosságú feladat hárul, nem mindegy, hová vetik el a magokat, hiszen az azokban szunnyadó élet növekedéséhez és kiteljesedéséhez élő közegre van szükség, mint amilyen egy óvoda- vagy iskolakert.
Az óvoda igazgatója, Jecsné Farkas Ágnes beszámolt arról, hogy az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az Iskolakertekért Alapítvány szakmai segítségével kialakított kiskert létrejöttén együtt dolgoztak a gyerekek, szülők és óvodai nevelők, támogatásként kerti szerszámokat, vetőmagokat kaptak és képzésen is részt vettek.
A program által gazdagodik a pedagógusok módszertani kultúrája az élményközpontú környezettudatos nevelés területén, egészséges bio élelmiszereket állítanak elő, a gyerekek nagy örömmel vesznek részt a munkában, mozognak a friss levegőn, közvetlen tapasztalatot szereznek a növényekről, fejlődik a türelmük, felelősségtudatuk, kooperatív készségük, és a sajátos nevelésű igényű gyermekekre is jó hatással van - fejtette ki az óvodavezető.
Az Iskolakert programmal kapcsolatban 2018-ban indult az "ötletelés". Régen a kiskertekben a gyerekek sok ismeretet szereztek a zöldségekről, gyümölcsökről, fűszernövényekről, ezt igyekszik pótolni a program. A korábbi átadó ünnepségeken is látszott, hogy a gyerekek nagyon örülnek a saját kiskertnek, szeretettel gondozzák, és a szakemberek egyértelmű álláspontja, hogy az óvodai nevelésben óriási szerepe van az itt végzett tevékenységnek - közölte Koncz Zsófia.
Az iskolakertekről szóló kiadványt idézve elmondta: a pedagógusokra különleges fontosságú feladat hárul, nem mindegy, hová vetik el a magokat, hiszen az azokban szunnyadó élet növekedéséhez és kiteljesedéséhez élő közegre van szükség, mint amilyen egy óvoda- vagy iskolakert.
Az óvoda igazgatója, Jecsné Farkas Ágnes beszámolt arról, hogy az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az Iskolakertekért Alapítvány szakmai segítségével kialakított kiskert létrejöttén együtt dolgoztak a gyerekek, szülők és óvodai nevelők, támogatásként kerti szerszámokat, vetőmagokat kaptak és képzésen is részt vettek.
A program által gazdagodik a pedagógusok módszertani kultúrája az élményközpontú környezettudatos nevelés területén, egészséges bio élelmiszereket állítanak elő, a gyerekek nagy örömmel vesznek részt a munkában, mozognak a friss levegőn, közvetlen tapasztalatot szereznek a növényekről, fejlődik a türelmük, felelősségtudatuk, kooperatív készségük, és a sajátos nevelésű igényű gyermekekre is jó hatással van - fejtette ki az óvodavezető.
Forrás: MTI
2024. 06. 17.