2024. Szeptember 25. szerda
Az ízérzékelés pszichológiájának újabb részletéről lebbenti fel a fátylat az új kutatás, amely azt mutatja, hogy a vásárlók jobb ízűnek érzik az ételt, ha többet fizettek érte.

Az amerikai Cornell Egyetem kutatói egy első osztályú olasz gyorsétteremmel társulva azt vizsgálták, hogyan befolyásolják az árak a vásárlók megítélését az ételekkel kapcsolatban. A kísérletben 139 személy választhatott 4 vagy 8 dolláros fix összegű szabad fogyasztás közül az étteremben. A fogyasztókat arra kérték, hogy egy kilenc pontos skálán értékeljék az ételek első, középső és utolsó ízét. Az eredmények azt mutatták, hogy azoknak, akik 8 dollárt fizettek a büfé étkezésért, jobban ízlettek az ételek, mint azoknak, akik a 4 dolláros csomagot választották. A 8 dolláros csoport tagjai átlagosan 11 százalékkal magasabb pontszámot adtak az ételeikre, mint a 4 dollárosok, annak ellenére, hogy mindkét csoport tagjai körülbelül ugyanannyit fogyasztottak.

A 4 dolláros csoport tagjai ezzel szemben nagyobb valószínűséggel számoltak be arról, hogy úgy érezték, túlették magukat, bűntudatot éreztek azért, hogy elfogyasztották az ételeket, sőt úgy érezték, hogy evés közben egyre kevésbé ízlett nekik az étel.Ozge Sigirci, a Cornell Egyetem kutatója, aki a 2014. évi Kísérleti Biológiai Konferencián tette közzé az eredményeket, elmondta, hogy meglepetésként érte a kutatás kimenetele: „Ha előttünk vannak az ételek, megesszük, de az áruk nagyon nagymértékben befolyásolja, hogyan érzünk az ételekkel kapcsolatban, és hogyan értékeljük az éttermet.”

A kutatást felügyelő Brian Wansink professzor így foglalta össze a kutatás eredményeit: „Ha fogyasztóként egy büfé típusú étteremben szeretnénk enni, érdemes a pénztárcánknak megfelelő legdrágább lehetőséget választani, mert ettől még nem fogunk többet enni, de jobb élményben lesz részünk.”


Forrás: Medipress
2014. 05. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés