A szakemberek attól tartanak, hogy az 11-14 éves gyerekekre hatással vannak ezek a reklámok, amelyek a szeszfogyasztást vonzó, kívánatos dologként láttatják.„Egyértelmű, hogy azok a gyerekek akik sok alkoholos hirdetést látnak, veszélyben vannak. Az átlagos gyerek napi 2-4 ilyen anyaggal találkozik, ami igazán aggasztó statisztika” – mondja a kutatást vezető Rebecca Collins.
A kutatás során 590 Los Angeles környéki, 11 és 14 év közötti gyereket vizsgáltak, akiknek jelezniük kellett hétköznapjaik során, akárhányszor alkoholreklámot láttak, két héten keresztül. A legtöbb szeszreklámot a fekete és a latin-amerikai gyerekek látják, náluk ez a szám napi 3-4 hirdetés is lehet. A fehérbőrű gyerekek esetében ez a szám átlagosan kettő. Collinst aggasztja, hogy a kisebbségek tagjai kétszer annyi alkoholhirdetést látnak, mint a fehér gyerekek. Collins szerint fontos észben tartani, hogy a fiatalok nem csak „úgy döntenek hirtelen főiskolás korukban, hogy sokat kell inniuk”, hanem itt egy folyamatról van szó, amely már kiskamasz korban elkezdődik. A kutatás Journal of Studies on Alcohol and Drugs című szaklapban került publikálásra.