A szakértők több mint 1,3 millió hozzászólást és üzenetet vettek górcső alá, melyek a „kövér”, „elhízott”, „elhízás” és „túlsúlyos” szavakat tartalmazták a Facebookon, a Twitteren, a Flickren, a YouTube-on, valamint különböző fórumokon, blogokon és más közösségi média oldalakon 2012 januárja és márciusa között. Az eredmények alapján rengeteg olyan szöveget találtak, amelyek a zsírpárnákkal kapcsolatos negatív sztereotípiákra irányulnak, durva vicceket tartalmaznak, esetlen önbecsmérlő humorról vagy az érintettektől való elidegenedésről árulkodnak – olvasható a Translational Behavioural Medicine című szaklapban. A kutatókat az is megdöbbentette, milyen mértékű verbális agresszió irányul a túlsúlyos és elhízott emberekre, különösen a nőkre.
A Twitteren és a Facebookon bizonyult a legmagasabbnak a negatív üzenetek aránya, míg a blogok és a fórumok nagyobb eséllyel nyújtottak hasznos információt a testsúllyal kapcsolatos témákban, valamint az egészséges életmód viszonylatában. Világos, hogy az egészségügyi dolgozóknak tisztában kell lenniük az elhízással kapcsolatos internetes tevékenységgel, annak eltéréseivel a közösségi média platformokat illetően, továbbá azzal, hogy milyen formáló hatással bír ez a közvéleményre – fogalmazott a szerzőként közreműködő Wen-ying Sylvia Chou. „A Twitteren és a Facebookon közzétett üzenetek között uralkodónak számítanak a derogáló és nőgyűlölő megnyilvánulások, amelyek a testsúllyal kapcsolatos megbélyegzésre utalnak. A blogok és a fórumok azonban biztonságos online menedékhelyet jelentenek az előítéletekkel szemben” – pontosított a szakértő, aki szerint az internetes szitkozódás legyőzésére irányuló felvilágosító kampányokkal, továbbá jobb magatartásra buzdító hírességekkel lehetne tenni a jelenség ellen.