A legtöbb ember bűntudatot érez, ha túlzásba viszi bizonyos finomságok fogyasztását. Ugyanakkor a cukormentes, diétásnak számító „light” változatokra térve a többség úgy hiszi, bátran fogyaszthat ezekből többet is, így végül nem történik meg a kívánt fogyás, sőt: akár súlygyarapodásra is sor kerülhet. „Mindegy, hogy chipsről, csokoládéról vagy üdítőről van szó, az ember hajlamos többet fogyasztani ezekből a „light” címke hatására többet eszik az ember ezekből, így gyakoribb a végén a hízás, mint a fogyás” – foglalja össze a lényeget a kutatást vezető Joost Pennings marketingprofesszor, a Wageningeni Egyetem munkatársa.
-----------------------------Hirdetés--------------------------------------------------------
Nagy tavaszi bőrmegújító program a természetből: Bőrünk megújításához használjuk ki a természet gyógyerejét, töltődjünk felsőfokon!
Okos, szépítő tanácsokat adunk!
----------------------------------------------------------------------------------------------
A friss kutatás arra is rámutat, hogy nem csak a kezdeti örömről van szó, hogy végre bűntudat nélkül fogyaszthatjuk kedvenc ételeinket, hanem ez a magatartás egy évvel a váltást követően is megfigyelhető még, és vélhetően a későbbiekben sem változik. Átlagosan a korábbihoz képest 13 százalékkal több kalóriát fogyasztanak az első évben így tehát azok, akik éppen egészségük és testsúlyuk optimalizálása érdekében váltottak a „light” címkével ellátott termékekhez.
Az élelmiszeripar szívesen profitál a bűntudatból, amelyet a cukros, zsíros ételek fogyasztásakor érzünk, ezért ma már számos ételnek létezik „light” verziója is. A kutatás az International Journal of Research Marketing című szaklapban jelenik meg hamarosan.