A kanadai Concordia Egyetem szakemberei szerint a tananyag elsajátítása lényegesen könnyebb lehet, ha a gyerek a mobiltechnológiát is használhatja a folyamat során. Fontos, hogy a gyereket lekösse az órai munka, márpedig ez a mobilitással, az autonómiájuk megőrzésével, a képek és szövegek megosztásával lehetségessé válik.
Betegségkutatás otthon avagy labor a fürdőszobában >>>
Természetesen az is fontos, hogy ne csak online formában, hanem személyesen is kommunikálhassanak társaikkal. Ennek érdekében a szakemberek egy MonCoin, vagyis “Az én sarkom” nevű alkalmazást fejlesztettek ki 16 és 20 év közötti fiatal felnőttek segítségével, akik korábban megszakították tanulmányaikat és most érettségiért szerettek volna szerezni. A fiatalok egy feladatot kaptak: készítsenek olyan fotókat, amelyek arra a kérdésre válaszolnak, hogy „hogyan tehetnék jobbá ezt a környéket”? Az eredeti elképzelés csak annyi volt, hogy az iskolát nem igazán kedvelő diákok elektronikusan is kaphassanak feladatokat, de mint kiderült, az alkalmazás együttműködésre sarkallta őket. Minél többen egyeztettek ugyanis online, annál jobban keresték egymás személyes társaságát is az iskolában. Első körben a fiatalok a dolog technikai és esztétikai aspektusát ragadták meg, vagyis az érdekelte őket, hogy minél jobb minőségű képeket készítsenek, majd ez lassanként elvezette őket a társadalmi felelősségvállalás alapköveihez is, ami végül személyiségfejlődést is jelentett.
A szakemberek szerint a mobilos kiegészítő megoldásokban rengeteg lehetőség rejlik, és az így rögzített tudás sokkal inkább tartós, mint amikor csak egy egyszerű tanórán hall tényeket és adatokat az ember.