Az International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity szaklapban közzétett kutatásból ugyanakkor az is kiderült, hogy azok a tanulók, akik naponta egy órával több házi feladatot végeznek vagy olvasnak, jelentősen jobban teljesítenek az érettségi vizsgán, mint kortársaik. A testmozgás mértéke azonban nem befolyásolja a tanulmányi eredményt. A testmozgás és az egészség összefüggését jól ismerjük, de a tanulmányi eredményekkel fennálló esetleges kapcsolatáról még nem sokat tudunk. Ehhez hasonlóan bár a sok ülés, például a tévénézés vagy olvasás összefügghet a rosszabb testi egészséggel, a tanulmányi eredményekre gyakorolt hatását nem ismerik pontosan a kutatók.
A testmozgás, az ülő magatartások és a tanulmányi eredmények összefüggésének vizsgálatára az egyetem szakértői 845 középiskolás tanuló aktivitását és ülő magatartását mérték 14,5 éves korukban, majd az eredményeket összehasonlították a következő évben letett GCSE vizsgájuk eredményével. A testmozgással és az üléssel eltöltött időt pulzusmérő és mozgásérzékelő eszközök kombinációjával mérték objektív módon, és a résztvevők saját maguk számoltak be képernyőidejükről (TV nézéssel, internetezéssel és számítógépes játékokkal töltött idő), valamint a házi feladattal és a hobbi szerű olvasással eltöltött idejükről. Az eredmények azt mutatták, hogy a képernyőidő összefüggésben állt az GCSE vizsgán elért összpontszámmal.
A résztvevők körében a napi átlagos képernyőidő négy óra volt. Ehhez képest 14,5 éves korban a naponta plusz egy órányi képernyőidő 9,3 ponttal alacsonyabb GCSE vizsgaeredménnyel állt összefüggésben, ami két osztályzatnak felel meg, például B osztályzatról D osztályzatra romlásnak. Plusz két órányi képernyőidő következtében már 18 ponttal alacsonyabb eredményt értek el a tanulók az érettségin. A képernyőidő valamint az olvasással vagy házi feladattal töltött idő egymástól függetlenül állt összefüggésben a tanulmányi eredménnyel, ami arra utal, hogy még ha a résztvevők sokat olvasnak és sok házi feladatot készítenek is, a túl sok tévénézés és az internetezés akkor is lerontja a tanulmányi eredményüket.