A megoldás ehhez képest viszonylag egyszerű volna: az autóban ülők a szennyeződések 75 százalékát kiszűrhetnék, ha dugóban egyszerűen felhúznák az ablakot. A motorosok számára az ideális megoldás pedig az volna, ha tartanák a követési távolságot, és a dugóban is távolabb helyezkednének el így az autósoktól. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) arra figyelmeztet, hogy a levegő szennyezettsége épp ugyanolyan rákkeltő hatású, mint a dohányzás. A probléma évente 3,3 millió halálesetet okoz, különösen Ázsia számít veszélyeztetett területnek, ahol az egy főre jutó népesség igen magas. Főként két mérgező anyag (pontosabban anyagcsoport) van, ami a levegőbe kerülve problémák sorozatát okozza: a PM2,5 anyagok, ami a 2,5 mikrométernél kisebb szilárd részecskéket jelenti és a nitrogén-dioxid az, amely a diesel hajtású autók, a buszok és villamosok következtében mindenütt jelen van. A Surrey-i Egyetem szerint különösen a közlekedési dugók számítanak problémásnak, főként reggelente és késő délután.
A mérgező anyagok a tüdőbe jutva az orrban és a torokban megtapadhatnak, és később az egész szervezetben kifejthetik negatív hatásukat.