A magazin huszonnégy, különböző helyen vásárolt, különböző értékű és márkájú, gyerek-, férfi- és női modellt vizsgált meg – közölte a fogyasztóvédelmi lap az MTI-vel. Egyetlen kivételtől eltekintve, amely egy piacon talált Chanel feliratú darab volt, valamennyi tesztelt darab teljes mértékű UV-szűréssel rendelkezett. Ha valaki tehát nem akar, vagy nem tud nagyobb összeget áldozni egy márkásabb napszemüvegre, bátran vásárolhat olcsóbb darabokat is.
Az utóbbi években drasztikus mértékben megnőtt az UV-sugárzás okozta szembetegségek gyakorisága, szembetűnő mértékű ez a fiatalabb korosztályok esetében. Enyhébb esetekben gyulladásos tünetek léphetnek fel, tartós és fokozott sugárzás következménye lehet például a szürke hályog, vagy akár a látásélesség tartós csökkenése is. A szülők nem ügyelnek kellőképpen a gyermekek szemének védelmére, pedig a kánikulai napokon a strandon vagy a szabadban tartózkodó, játszadozó gyermekek fokozott védelmet igényelnének.
A napszemüveg kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy milyen tevékenységhez keresünk védelmet: vízi sportokhoz, hegymászáshoz polárszűrővel kombinált, nagyobb fényszűréssel rendelkező napszemüveget válasszunk, de ez utóbbi érték a 90 százalékot ne haladja meg. Autóvezetésnél, sportolás közben előnyösek a kontrasztfokozó, a látásélességet növelő, sárga vagy barna színezésű lencsék.
A káros sugárzás jelentős hányada szórt fényként, sok esetben periférikusan éri el a szemet. A napszemüveg viselése mellett is veszélynek vagyunk kitéve, amennyiben nem megfelelő méretű, azaz nem a fejhez illeszkedő, nem az arc formájának megfelelő modellt vásárolunk.