A szülők, az iskolák és a különféle kormányprogramok egyaránt arra törekszenek, hogy a gyerekek kevesebb energiában gazdag, de tápanyagban szegény nasit fogyasszanak. A szülők ezeket a termékeket egyszerűen nem veszik meg, az iskolák kitiltják a büfékből, a kormány pedig különadókat ró ki rájuk, a különféle oktató jellegű kampányok mellett.
Szuper és különleges egészségügyi ellátás a Szigeten >>>
De vajon milyen szempontok motiválják a gyerekeket így is? A gyerekek természetesen a saját zsebpénzükből vesznek maguknak nassolnivalót, amit rendszerint a szülő ad számukra. Ennek elköltési módjának próbáltak utánajárni közösen a Tufts és a Bonni Egyetem munkatársai és mint kiderült, a márka ismertsége nem feltétlenül motiválja a fogyasztást, a termékek ára viszont fontos tényező. Minél drágább egy nasi, annál kisebb eséllyel veszi meg magának a gyerek.
A legkülönösebb nyári szépségtippek, melyeket valaha olvastunk >>>
A kutatás során 116 Boston környékén élő gyereket vizsgáltak, 8 és 11 év közöttieket. A két kognitív teszt és a kérdőív mellett a gyerekek választási preferenciáit is vizsgálták, majd a kognitív teszt kitöltéséért cserébe 2 dollárt kaptak, amit maguk költhettek el. Kiderült, hogy nem annyira a márka, mint az alacsony ár számít, azaz ha az egészségtelen nassolnivalók drágábbak, kevésbé veszik meg őket. A szakemberek szerint azonban még a kézenfekvőnek tűnő eredmények mellett is keveset tudunk a gyermekek vásárlási preferenciákról.