1 . oldal
Révész János fontosnak nevezte, hogy csaknem ötvenezer egészségügyi szakdolgozó részesült az elmúlt időszakban szakmai kommunikációs tréningben. Az OKFŐ-főigazgató kitért a szakdolgozói életpálya-modell és az ápolástámogatói rendszer jelentőségére is.
Deli Mária, az Országos Kórházi Főigazgatóság ápolási és betegbiztonsági igazgatója a betegellátáson belül a szakmai együttműködés fontosságát hangsúlyozta. Az egészségügyi rendszerben minden közreműködő egymásra van utalva – fűzte hozzá.
Mint mondta, az új szemlélet lényege a partnerség, a támogatói attitűd és a közös felelősségvállalás.
Deli Mária kiemelt célnak nevezte a szakdolgozói presztízs növelését.
Maroska Anikó, a Belügyminisztérium főosztályvezetője közölte: az ápolói kompetenciáknak négy szintjét fogják megállapítani annak érdekében, hogy a munkamegosztás egyértelműbbé váljon.
Balogh Zoltán, a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy míg bizonyos területeken túlképzés van, más területeken szakemberhiány van, ezért át kell tekinteni, milyen képzésre van szükség.
Mint mondta, egységesíteni kellene a különböző oktatási intézmények felvételi ponthatárait a képzés megfelelő színvonala érdekében.
Deli Mária, az Országos Kórházi Főigazgatóság ápolási és betegbiztonsági igazgatója a betegellátáson belül a szakmai együttműködés fontosságát hangsúlyozta. Az egészségügyi rendszerben minden közreműködő egymásra van utalva – fűzte hozzá.
Mint mondta, az új szemlélet lényege a partnerség, a támogatói attitűd és a közös felelősségvállalás.
Deli Mária kiemelt célnak nevezte a szakdolgozói presztízs növelését.
Maroska Anikó, a Belügyminisztérium főosztályvezetője közölte: az ápolói kompetenciáknak négy szintjét fogják megállapítani annak érdekében, hogy a munkamegosztás egyértelműbbé váljon.
Balogh Zoltán, a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy míg bizonyos területeken túlképzés van, más területeken szakemberhiány van, ezért át kell tekinteni, milyen képzésre van szükség.
Mint mondta, egységesíteni kellene a különböző oktatási intézmények felvételi ponthatárait a képzés megfelelő színvonala érdekében.
Forrás: MTI
2024. 10. 04.