A hideg idő beköszöntével a szervezetünket újult erővel támadják meg a baktériumok és vírusok, a buszon, metrón, az iskolában és a munkahelyen egyre több a fátyolos tekintetű, náthás ember. Pedig megfelelő kézmosással a betegségek jelentős része megelőzhető lenne, hiszen ez a legegyszerűbb módja annak, hogy megakadályozzuk a fertőzések terjedését. A Tork friss felméréséből kiderült, hogy a megkérdezett magyarok nagy többsége tart attól, hogy a higiénia hiányában elkaphat valamilyen betegséget. A legtöbben (85 %) a nyilvános WC-k miatt aggódnak, de sokan tartanak a tömegközlekedéstől (74%) és a kórházaktól is (66%). A megkérdezettek csaknem fele szerint pedig a bölcsődében, óvodában, iskolában is gondot okozhat a higiénia hiánya. Sőt, minden ötödik megkérdezett magyar tart a munkahelyén előforduló kórokozóktól.
A legújabb testsúlycsökkentő módszer - az orvos válaszol > > >
A Tork nemzetközi kutatásának tanulsága szerint míg a mexikóiakat a nyilvános WC-k higiéniája aggasztja leginkább, addig az oroszok a tömegközlekedési eszközökön, az indiaiak a kórházakban, a svédek pedig az éttermekben gondolnak leggyakrabban arra, hogy elkaphatnak valamilyen betegséget.
A gondolatokat a tettek is követik: a legtöbben elővigyázatosságból el is kerülik a fertőzésekkel fenyegető nyilvános tereket. A Tork felmérésében a megkérdezett magyarok 80 százalékával előfordult, hogy inkább kihagyta a koszosnak tűnő nyilvános mosdót, minden második válaszadó így tett a közös zuhanyzóval, 22 %-uk pedig inkább gyalog ment, mintsem hogy elkapjon a tömegközlekedésen valamilyen betegséget. A válaszadó magyar nők különösen elővigyázatosnak bizonyultak, hiszen 80 %-uk kézfertőtlenítőt is tart magánál, és szinte mindegyikük (95%) visz magával saját papírzsebkendőt a nyilvános mosdóba. És természetesen nem ülnek a fedetlen WC ülőkére – mindössze 7 %-uk tenne ilyet, míg szinte minden harmadik megkérdezett magyar férfi ülőke takaró és tisztító hiányában is gond nélkül ráül a nyilvános WC-re. A kézmosást szerencsére a legtöbben nem hagyják ki: a megkérdezett magyar hölgyek naponta átlagosan kilencszer, a férfiak pedig nyolcszor mosnak kezet. A Tork nemzetközi kutatásából kiderült, hogy a férfiak körében az amerikaiak, a franciák és a svédek ennél is kevesebbszer mosnak kezet, a hölgyek között a mexikói, a brit és az orosz nők járnak az élen. És hogy kik mosnak a nemzetközi kutatás tanulsága szerint a legtöbbet kezet? Az indiaiak: legalább tízszer naponta.
A legújabb testsúlycsökkentő módszer - az orvos válaszol > > >
De mire is érdemes figyelni, hogy megelőzzük a hideg idő beköszöntével egyre gyakrabban előforduló betegségeket? Íme a Tork tippjei:
Mikor mossunk kezet?
Tüsszentés, köhögés után
Étkezés és étel készítés előtt, illetve után
Ha megérintettünk egy állatot, vagy annak ételét
Beteggondozást követően
Miután kivittük a szemetet
Így már könnyen össze is jön a napi nyolc-kilenc kézmosás!
Hogyan mossunk kezet?
Ahhoz pedig, hogy a kézmosás elérje a célját, és megszabaduljunk a kórokozóktól, a Tork a következőket ajánlja: • Az egész kezünket mossuk meg! A legtöbb baktérium a köröm alatt található, de sokan kihagyják a hüvelykujjukat, az ujjaik hegyét és a kézfejüket is. • Legalább 20-30 másodpercig mossunk kezet langyos vízzel és szappannal • Alapos öblítést követően jól szárítsuk meg a kezünket! A nyilvános WC-kben erre a papírtörlő a legmegfelelőbb.
„A hideg idő és az iskolai, óvodai szezon beköszöntével különösen fontos, hogy ügyeljünk a helyes és rendszeres kézmosásra. A Tork Magyarországon már huszonöt éve járul hozzá ahhoz, hogy a nyilvános mosdókban távol tartsuk magunktól a kórokozókat. Reméljük, hogy tippjeink segítségével még egyszerűbb lesz megelőzni a fertőzéseket” – mondta el Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere.
A Tork®-ról
A Tork márka professzionális higiéniai termékeket és szolgáltatásokat kínál a legkülönbözőbb ügyfeleknek, az éttermektől az egészségügyi intézményeken át egészen az irodákig, iskolákig és gyárépületekig. A termékek között vannak adagolók, papírtörlők, toalettpapírok, szappanok, szalvéták, valamint ipari és konyhai törlőkendők. A higiénia, a praktikus design és a fenntarthatóság terén szerzett szakértelemnek köszönhetően a Tork piacvezető lett. A Tork az Essity márkája, és a több mint 80 országban meglévő ügyfeleinek elhivatott partnere. Ha szeretne értesülni a Torkkal kapcsolatos legújabb hírekről és fejlesztésekről, látogasson el az alábbi weboldalra: www.tork.hu