2024. Szeptember 27. péntek
Még a legokosabb főiskolai hallgatóknak is nehézségük támad a tanulással, amikor órán nem a tanulmányokhoz köthető teendőkre használják az internetet – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint mindenki jobb jegyet kapna „kütyük” nélkül.

A szakértők elmondták, hogy az órán telefont, táblagépet vagy laptopot használó diákok közül soknak romlik a tanulmányi eredménye. Ennélfogva célszerű lenne ezeket az eszközöket száműzni az oktatási intézményektől – a tiltást ugyanakkor nem gondolják hatékonynak. A Michigani Állami Egyetem felmérése alapján a jelenség képességektől függetlenül sújtja a hallgatókat. „Intellektuális képességektől függetlenül elvárható lenne a hallgatóktól, hogy ne hagyják elkalandozni a figyelmüket előadás közben” – fogalmazott a kutatást vezető Susan Ravizza, aki munkatársaival együtt 500 hallgatónál tanulmányozta a nem oktatási célú internethasználatot a „bevezetés a pszichológiába” tárgy során.

Az eredmények alapján rosszabbul teljesítettek a vizsgán azok, akik nem tanulás céljából használták az internetet órán, tehát például hírek böngészésére, e-mailezésre vagy a Facebook látogatására. Korábban már világossá vált, hogy az okosabb emberek jobbak a különböző tevékenységek egyidejű végzésében, és képesek a figyelemelterelő hatások kiiktatására. Jelen tanulmány szerzői azonban figyelmeztetnek, hogy az internet más típusú „multitaskingot” jelent, mivel sokkal inkább leköti a figyelmet.

A mostani felmérés azt is kimutatta, hogy a hallgatók alábecsülték az internet hatását a tanulmányi eredményre. Ez megerősíti a korábbi eredményeket, melyek szerint kevesen sejtik, hogy az okostelefonjuk és a laptopjuk milyen hatással van a tanulásra. „Mégis mit kellene tennünk? Kérjünk meg több száz embert, hogy rakja egy halomba a mobilját, óra után pedig vegye el onnan?” – tette föl a költői kérdést Ravizza.


Forrás: Medipress
2014. 06. 27.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés