„Tagadhatatlan, hogy a közösségi portálok fontos szerepet játszanak abban, hogy a fiatalok megszervezzék az italozást, illetve megvitassák egymással a témával kapcsolatos érzéseiket. Fontos az is, hogy így viszonylag könnyen kiszűrhetők azok a hallgatók, akik alkoholproblémákkal küzdenek” – mondja a kutatást vezető Lynsey Romo. „Amikor a kutatást elkezdtük, az érdekelt minket elsősorban, hogy mi veszi rá a fiatalokat arra, hogy italozzanak, és publikálják élményeiket a világhálón” – teszi hozzá Charee Thompson. Ennek érdekében a szakemberek 364 hallgatót figyeltek meg, akiknek mindegyike 18 éve felüli volt és legalább egy alkoholos italt elfogyasztottak az elmúlt egy hónapban.
Kiderült, hogy azok, akik szívesen posztoltak szesszel kapcsolatos élményeikről, nagyobb eséllyel küzdöttek alkoholgondokkal, mint azok, akik egyszerűen csak ittak. Ennek oka szakemberek szerint az lehet, hogy a nyilvános megosztás megerősíti az italozó kultúrához köthető szálakat, aminek hatására az alany még többet iszik, és ez előbb-utóbb problémákhoz vezet. A szakemberek szerint a tudatosság itt nagyon fontos: ezek azok a fiatalok ugyanis, akiket a megelőző kampányok során érdemes megszólítani.