Az ínyencek számára nyitott éttermek szakácsai már régóta tudják: az íz mellett a látvány is számít. Sőt, gyakran fontosabb, mint maga az összetevők különlegessége. A pszichológusok arra is rájöttek, hogy a híres festményeket reprodukáló ételalakzatokért akár egy kisebb vagyont is hajlandóak vagyunk fizetni. A kutatásban résztvevő önkénteseknek különösen az orosz művész, Wassily Kandinsky festményeire emlékeztető saláta ízlett, de népszerűek a Picasso, Magritte és Rothko salátareprodukciók is. „Hiába voltak ugyanazok az összetevők, a látványosabb saláta lényegesen jobban ízlett a vendégeknek. Mindez azt mutatja, hogy nem csak értékelik a szépséget, de mindez az ételről alkotott véleményükre is hatással van: ösztönösen feltételezik, hogy az összetevők is prémium kategóriás termékek. Ha tehát tetszik az, amit eszünk, akkor valószínűleg ízleni is jobban fog” – mondta az Charles Spence, az Oxford University professzora.
A felmérésben hatvan 18 és 58 év közötti önkéntes vett részt, akiknek nem csak jobban ízlett a Kandinsky-küllemű saláta, de hajlandóak voltak többet – akár kétszer annyit – is fizetni érti.