Egy orvosi szaklapban megjelent tanulmány szerint nagyobb eséllyel szexelnek pénzért és vesznek fel új szexuális szokásokat azok a holland tinédzserek, akik gyakran néznek szexuális média-tartalmakat. Ez az összefüggés azonban csak mintegy 0,3 - 4 százalékban okolható a megváltozott szexuális szokásokért.
Adataink szerint az egyéb tényezők, például a különböző személyiségjegyek (különösen a feltűnési vágy), sokkal inkább hatással vannak a szexuális magatartásra kamaszok és fiatal felnőttek esetében, mint a szexuális tartalmak fogyasztása.
A kutatást végzők 4600, 15 és 25 év közötti önkéntest interjúvoltak meg online: elsősorban a résztvevők szexuális szokásaira voltak kíváncsiak, valamint arra, hogy milyen média-tartalmakat fogyasztanak. Az eredmények szerint a férfiak 88 és a nők 45 százaléka nézett valamilyen szexuális tartalmat tévében, magazinokban, filmekben vagy az interneten.
A tudósoknak nem sikerült bizonyítaniuk, hogy a média-tartalom volt a felelős a megváltozott szexuális magatartásért, csupán annyit sikerült megfigyelni, hogy többet és változatosabban szexelnek azok, akik több szexuális média-tartalmat néznek. A mostani nem az első kutatás, amely során ez bizonyosságot nyert. Egy 2011-es vizsgálat szerint minél több szexuális tartalmat néznek, annál gyakrabban szexelnek és annál hamarabb vesztik el a szüzességüket az amerikai fiatalok.
A mostani vizsgálati eredmények arra engednek következtetni, hogy nem csak a szexuális tartalmak, hanem számtalan más tényező is szerepet játszik a tinédzserek szexuális szokásainak alakulásában. Így a szexuális töltetű média-tartalmak szerepét mindig csak ezekkel együtt szabad megvizsgálni.