A kutatás vezetői szerint rendkívül pozitív eredményekről van szó, ugyanakkor még korai lenne azt mondani, hogy minden iskolában aktív tanórákat kell bevezetni. “Ez egy fantasztikus lehetőség, amelynek segítségével a gyerekek nem csak egészségesek maradhatnak, de egyúttal hatékonyabban is tanulhatnak. Ugyanakkor ne feledjük, hogy a kutatást Hollandiában végezték, és az iskolarendszer egész más az Egyesült Államokban: nem tudhatjuk, nálunk is hatékony volna-e a módszer” – mondja Sara Benjamin Neelon, a Baltimore-i Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health adjunktusa.
A szakember szerint emellett más akadályai is vannak az aktív tanórák bevezetésének: a a tanárok nem állnak készen erre, és nem minden iskola megfelelően felszerelt ehhez, továbbá a szülők egy része is idegenkedik a félig-meddig tornaórává avanzsált közismereti tanóráktól, ami sokak szerint a fegyelem rovására mehet.
A felmérés során a szakemberek 24 osztályt vizsgáltak 12 általános iskola alsó tagozatában Hollandia északi részén. Az osztályok felében a tanárok hagyományos tanórát tartottak, a másik felében pedig testmozgással dobták fel a matekot és az írást, olvasást. Ha például a kétszer négy az nyolc volt a téma, a gyerekek nyolcszor felugrottak. Heti háromszor 20-30 perc testmozgásra került így sor összesen az aktív osztályokban. Két évvel ezután kiderült, hogy az aktív osztályok tanulói jobban teljesítenek a helyesírási és matematikai teszteken, mint a hagyományos keretek között tanuló diákok. A Pediatrics című szaklapban publikált kutatás szerint az olvasással kapcsolatos képességeket nem segítette – igaz, nem is hátráltatta – a testmozgás, aminek okát egyelőre nem értik a szakemberek.