Már a gyalogosok között is egyre több baleset írható a mobiltelefonálás számlájára. Az Egyesült Államokban 2010-ben például nagyjából 1500 pácienst kezeltek a mobiltelefon-használatnak köszönhető sérülések miatt. Azt persze képtelenség lenne megsaccolni, hogy a sérülések közül mennyit lehetett volna megelőzni, ha a gyalogosok nem használják mobiltelefonjukat és a kutatás során arról sem sikerült többet megtudni, hogy van-e tényleges összefüggés a sérülések számának növekedése és a mobiltelefon-használat között. Bárhogy is legyen, a kutatás vezetője, Jack Nasar szerint a vizsgálati eredmények alapján is egyértelmű, hogy a mobiltelefonálás nem csak a sofőrökre, hanem a gyalogosokra nézve is komoly veszélyt jelent. "Lehetőség szerint álljunk meg, ha telefonálni vagy sms-ezni szeretnénk. Soha ne próbáljunk meg egyszerre közlekedni és telefonálni" - tanácsolja Nasar, az Ohio Állami Egyetem professzora.
Nasarnak és kollegáinak korábban már sikerült kimutatnia, hogy a telefonjukba beletemetkezett gyalogosok jóval nagyobb eséllyel kerülnek balesetveszélyes helyzetekbe, mint azok, akik nem használják telefonjukat az utcán. A mostani kutatás során pedig a 2004 és 2010 közti sürgősségi ellátási adatok alapján próbáltak meg többet megtudni az országos helyzetről. Az eredmények szerint a mobiltelefonoknak tulajdonítható sérülések - köztük azok is, amelyeknek nem volt közük járművekhez - száma gyalogosok esetében évente 256 és 597 között mozgott a 2004 és 2007 közti időszakban. Ez a szám 2008-ban 1055-re, 2009-ben 1113-ra, 2010-ben pedig 1506-ra nőtt.
A mostani kutatásban a tudósok a haláleseteket nem vették figyelembe, és a sérüléseket sem osztályozták a súlyosság alapján. Az eredmények szerint a 31 évesnél fiatalabbak közül került ki a legtöbb sérült, főként a 21 és 25 év, valamint a 16 és 20 év közötti korosztályból. A sérültek között némileg magasabb volt a férfiak aránya (53 százalék), mint a nőké. A sérülések száma alapján úgy tűnik, a telefonhasználat éves átlagban legalább annyi sérülésért tehető felelőssé a gyalogosok, mint a sofőrök esetében. A vizsgálatok alapján készült tanulmány az Accident Analysis and Prevention című szaklap augusztusi számában lesz olvasható.