A megfigyelt 3-5 éves gyerekek közül csupán néhányra figyelt oda aktívan az édesanyja az elektronikus „babysitter” működése közben – derült ki a Michigani Egyetem kutatásából.
Az Association for Psychological Science chicagói konferenciáján közzétett kutatás során az egyetem munkatársai fejlett audió berendezések segítségével figyelték meg 44 önkéntes család óvodás korú gyermekének otthoni környezetét 2010-es és 2011-es év folyamán. A felhasznált különleges szoftver lehetővé tette, hogy a kutatók több órányi felvételből kiválogathassák azokat az időszakokat, amikor elektronikus médiajeleket lehetett fogni a háztartásban. A szakértők ezután kódolták azt a fajta interakciót, amelyet a gyermekek édesanyjukkal folytattak ezekben az időszakokban, és azonosították azokat a műsortípusokat, amelyeket néztek a tévében, illetve azokat a videojátékokat, amelyeket játszottak.
Az eredmények alapján az derült ki, hogy az óvodások leggyakrabban tévét néztek, ami 80 százalékát tette ki a rögzített médiahasználatnak. A videojátékok az elektronikus médiahasználat további 10 százalékát tette ki, a maradékért pedig a számítógép, a táblagép, a mobiltelefon, az e-book vagy az oktatási termékek voltak felelősek. Ezekben az időszakokban azonban ritka volt a szülői interakció. A családok körülbelül 58 százalékában egyetlen egyszer sem történt szülő-gyermek beszélgetés azzal a médiummal kapcsolatban, amelyet a gyermek nézett. Az esetek 35 százalékában a szülők a rögzített média szegmensek legfeljebb egyharmadában folytattak párbeszédet. Az eredmények szerint mindössze három család, vagyis a minta 7 százaléka beszélgetett arról, amit a gyermek nézett az idő nagy részében, amíg a TV be volt kapcsolva a házban.