Az amerikaiak az éttermekbe lépve és munkahelyeikre érkezve szinte automatikusan fertőtlenítik kezüket a bejáratnál levő antibakteriális zselével, amely már a könyvtárakban is szokásos tartozék lett. Az üzletközpontokban a vevők szorgalmasan törlik az ingyenes fertőtlenítő kendőkkel a bevásárlókocsik fogantyúit. Azokat, akik nem tartják be az új higiéniai szabályokat, és például nyilvános helyen, a metróban vagy máshol beletüsszögnek a levegőbe, rosszalló pillantások érik.
Az új influenza nyomán gyorsan átalakulnak a társas érintkezés bizonyos szabályai. Az üzleti és munkahelyi etikettről szóló könyv szerzője, Jacqueline Whitmore szerint az emberek kissé zavarban vannak, ugyanis a fertőzés esélyét csökkentő biztonsági szabályok több esetben felülírják a hagyományos udvariassági gesztusokat.
Azon túlmenően, hogy az H1N1-vírus miatt igazán aggódó amerikaiak kerülik a nagy bevásárlóközpontokat, kevesebbet utaznak repülőgépen és kevesebbszer járnak edzőterembe, gondban vannak az olyan baráti vagy kollegiális üdvözlési formákkal, mint a puszilkodás, a kézfogás vagy mások megölelése.
Etikettszakértők a televíziókban tanácsokat adnak azzal kapcsolatban, hogy az influenzától félő emberek miképpen hárítsák el udvariasan a feléjük nyújtott kezet vagy az ölelésre tárt karokat, vagy hogyan tudassák a metrón mellettük ülővel, hogy erős köhögésük nem kimondottan higiénikus. Azt javasolják például, hogy aki nem szeretne kezet rázni mással, ne helyettesítse azt az esetleg sértésnek vagy lenézésnek tekinthető vállveregetéssel, inkább valami humoros megjegyzéssel üsse el a dolgot.
A vakcinagyártóknak nagy fellendülést hozó influenza járványból jelentősen profitálnak az antibakteriális zseléket és folyadékokat előállító cégek is: ezekből a korábbi mennyiség sokszorosa fogy. Egy cég olyan zenélő folyékonyszappan-adagolót dobott a piacra, amelyből a kézmosás ajánlott időtartamáig, 20-25 másodpercig egy Disney-film dallama hallatszik. Forgalomba került egy japán cég 600 dolláros különleges, titándioxid borítású öltönye is, amely állítólag pajzsot állít a H1N1 vírus terjedése elé.
Piackutatók szerint a recesszió és az új influenzavírus miatt egyaránt rendkívül óvatossá vált fogyasztók várhatóan nem fogják belevetni magukat az ünnepek előtt és alatti vásárlói forgatagba, ami kedvezőtlenül fog hatni a gazdaságra.