Az Initial Washroom Hygiene vállalat végezte felmérés adatai azért döbbenetesek, mert ilyen esetben alapvetőnek tűnik a kézmosás – mégis elmarad. A vizsgálatra egy új termék bevezetésének kapcsán került sor, amelytől azt remélik, hogy másfélszeresére növeli majd a vécéhasználat utáni kézmosási kedvet. Az újdonság lényege, hogy érzékelőt szerelnek a mosdóajtóra és a szappanadagolóra, hogy rögzítsék, hányan használják a toalettet, illetve hányan mosnak utána kezet. A névtelenül gyűjtött adatok valós időben jelennek meg az ugyancsak a helyiségben felszerelt digitális kijelzőn.
A kísérleti fázisban bebizonyosodott, hogy a módszer képes jó irányban változtatni a higiénés szokásokon. „Ez az informális noszogatás növeli a pszichés nyomást, amivel ugrásszerűen emelkedik a motiváció” – állítják a feltalálók. A rendszer üzembe helyezése utáni két napon belül ugyanis 90 százalékkal növekedett a kézmosási kedv, amely végül 80-85 százalékos növekedés körül stabilizálódott később. A terméket különböző intézményekben, például iskolákban, irodákban, gyárakban és kórházakban is alkalmazni lehet. Először Hollandiában vásárolhatják majd meg az érdeklődők, ezután kerül piacra Európa-szerte. „A megfelelő kézhigiénia bizonyos területeken elengedhetetlen” – tette hozzá Stewart Power, a cég marketing és innovációs vezetője.