Fontos kutatásról van szó, hiszen az internet korában a legtöbb tanácsot a különféle blogokból vesszük, ezért nem árt tisztában lenni a tudatalattinkban működő sztereotípiákkal, amelyek döntéseinket potenciálisan mozgatják – állítják a Cornell University munkatársai, akik a felmérést végezték. Az okostelefont használók több mint fele használja arra a készüléket, hogy egészséggel kapcsolatos információkat gyűjtsön be a neten, és elsősorban az étkezési tanácsokkal operáló blogok viszik a prímet ezen a téren. “Ha egy étkezési tanácsokat osztó bloger túlsúlyos, kevésbé adnak a szavára, mintha vékony és sportos volna. Ez azért érdekes, mert ugyanez a képlet akkor is, ha mindkét bloger ugyanazt állítja: vagyis a józan eszünk helyett hajlamosak vagyunk a sztereotípiák mentén gondolkozni, ami elveszi ítélőképességünket” – mondja a kutatást vezető Dr. Jonathan Schuld.
A kutató szerint komoly gond, hogy ha sovány embertől hallunk diétás tippet, azt gond nélkül releváns információként fogadjuk el, holott egyáltalán nem biztos, hogy szakmai alapjai is van az érvelésnek, illetve a mi szervezetünkre is hasonló hatással lesz egy-egy diéta. Schuld szerint a hasonló felületes információszerzés helyett érdemes szakemberhez fordulni, ha fogyni szeretnénk, mivel a blogokból szerzett tanácsok gyakran több kárt okoznak, mintha semmit sem tennénk a nagy fogyás érdekében.