A fiatalok médiafogyasztási szokásait elsősorban a megváltozott technológiai környezet és átrendeződött életvitelük formálja – olvasható a GfK MTI-hez eljuttatott közleményében, amely szerint a tizenévesek ma már csaknem öt órát töltenek naponta képernyők előtt.
Míg a 15-19 évesek egy évtizeddel ezelőtti médiafogyasztásának mintázata megegyezett a felnőtt lakosság szokásaival, mostanra drasztikus változások következtek be: az internethasználat 2000 óta 4 százalékról 65 százalékra növekedett.
A klasszikus médiatípusok, a rádió, a magazinok fogyasztása ugyanakkor lassú csökkenést mutat a fiatalok körében – világlik ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának idősoros elemzéséből.
A fiatalok életvitelének változására utal az is, hogy a 2005-ben mért 27 százalékhoz képest 64 százalékra növekedett a netfüggők száma. A szabadidő-eltöltési stílus átstrukturálódásának következtében egyre többen vannak, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.